Coca cola:
Dit is een erg goede slogan. ‘It’s the real thing. Coke.’ Het suggereert ten eerste dat een echte goede cola iets bijzonders is, en dat coca cola aan die verwachting voldoet. Door het fruit en de andere natuurlijke producten rondom het flesje suggereert het verder dat het een heel natuurlijk product is, wat gezond is om te consumeren. En dat het net zo normaal is om te drinken als dat je een appel eet.
Mercedes:

Electrasol:
‘Electrasol: The #1 Recommended Brand By More Dishwasher Brands.’ Alsof het product door meerdere vaatwasser merken aanbevolen wordt. De slogan is allereerst vrij lang en bijna niet te onthouden als je hem een keer even ziet. Verder is de slogan niet erg sterk. Omdat het het product niet zelf aanprijst, maar doet alsof anderen het aanprijzen. Er wordt niets kenmerkends over het product verteld. Een slechte slogan.

Stride:
'The rediculously long tasting gum, good for you, bad for us.' Het is een vrij lange slogan, maar het is wel een grappige welke indruk maakt en op die manier blijft hangen. Het suggereert dat de kauwgom zo belachelijk lang meegaat, dat de consument het product maar een enkele keer gebruikt. Waardoor het slecht zou zijn voor het bedrijf zelf. Leuk gevonden. Goede slogan.

Hewlett Packard:
'The computer is personal again'. Het is een goede slogan welke vertelt dat de computer weer persoonlijk is. Veel mensen vinden een computer nog altijd onduidelijk en onpersoonlijk. Hier speelt het merk op in. HP doelt op het gebruiksgemak van haar product. Een goede slogan.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten