woensdag 3 december 2008

Week 4: Doelgroep onderzoek

We zijn deze week verder in onze mogelijke doelgroep gedoken. De gekozen doelgroep is: mannen met een erectiestoornis. Om onze doelgroep nauwkeuriger te defineren zijn we gaan zoeken naar de oorzaken van erectiestoornissen. De mogelijke oorzaken zijn in drie categorieen op te delen:

Lifestyle: Roken, drugs, ongezond eten en alcohol.
Ziekte: Diabetes, hoge bloeddruk, medicijnen, beroerte, prostaatkanker.
Psychologisch: Faalangst, prestatiedruk.

Met behulp van deze drie categorieen hebben we de mogelijke doelgroepen gespecificeerd en een mogelijke boodschap bij verzonnen. Hierbij hebben we de oorzaak alcohol opgesplitst in twee categorieen: mannelijke alcoholisten, mannen die dus structureel te veel drinken, en jongeren die incidenteel te veel drinken en daardoor niet meer in staat zijn te kunnen presteren in bed. In onderstaand tabel hebben we de mogelijke doelgroepen met de mogelijke boodschappen overzichtelijk weergegeven.



Wij vinden de doelgroep 'jongeren die incidenteel te veel drinken' het interessantst. De boodschap is dan: drink minder om te voorkomen dat je in bed faalt. Het doel van de boodschap is dat jongeren minder gaan drinken. Wij denken dat jongeren op deze manier goed te beinvloeden zijn, omdat seks voor hen belangrijk is en falen in bed als een grote afgang wordt gezien.
Daarnaast vinden wij de doelgroep: 'jongeren die structureel te veel drinken' ook een interessante doelgroep.

Geen opmerkingen: